تناقضات در عقاید تشیع

آیا اینها تناقض نیست؟

با دو تیر یک نشان

محقق شيعه در مقام جدل سئوال مي كند: اگر حق با علي بود پس حضرت عمر و ابوبكر باطل بودند، من بر همين مبنا سئوال مي كنم: آيا پيامبر اكرم (صلي الله عليه وسلم) جامعه عرب را در زمان رحلت خود از نظر فرهنگي و اخلاقي ساخته بود يا نه؟ اگر بگويي: بله، مي پرسم: پس چگونه جامعه خوب دست به انتخاب بد زد؟ و فرد خوب را رها كرد!‌ و اگر بگويي: نه، مي پرسم:‌ چرا از جامعه بد، انتظار داري دست به انتخاب خوب بزند؟ و گناه فرد منتخب چيست؟ مگر حضرت علي (عليه السلام) نمي گويد: هر ملتي ناچار از داشتن اميريست حتي ستمگر. و چگونه انتظار داري اسلام، ديني انسان ساز باشد وقتي پيامبرش به زنده بودنش نتوانست مردم و حتي نزديكان خود را هدايت كند! و اگر بگويي: نمي‌توان درباره همه جامعه اينگونه قضاوت كرد و افراد يك جامعه در طيفهاي متفاوتي قرار دارند. من مي پرسم: پس چگونه است كه فرد منتخب توسط همين طيفهاي متفاوت در يك طيف كاملاً باطل قرار مي‌گيرد؟!!! نگاه كنيد هر پاسخي بدهيد دچار تناقض مي شويد. زيرا سئوال غير منطقي و پاسخهاي غير منطقي تر، راهي جز تناقض در پيش رو ندارد.

2 دیدگاه»

  حسن wrote @

پیغمبر که سلام خدا بر او و خاندان پاکش باد تمام تلاشش رو برای هدایت اون مردم کرد ولی مثل سایر فرستادگان خدا مردم از او روی برگرداندند. مگه سرگذشت قوم نوح و موسی و عیسی و… رو نخوندی؟ اونا امت سالمی به جا گذاشتند؟! تلاش نکردند؟! پس چرا به جانشینانشون ظلم شد؟!!!!! چرا اهدافشون پایمال شد؟
یه ذره تاریخ بخون! یکم فکر کن! از وجدانت قضاوت بخواه! فقط میخوای عقیدتو ماست مالی کنی یا واقعا سوال برات پیش اومده! اگر میخوای تحمیل عقاید کنی که برات متاسفم و اگر سوال داری از اهلش بپرس نه اینکه بقیه رو هم با خودت به تاریکی بکشی!

اگه میخوای نظر بقیه رو هم بفهمی و اگر واقعا نمی ترسی پیغام منو پاک نکن تا اونایی که ازشون سوال کردی خودشون قضاوت کنن… ادامه دارد

  علی wrote @

دوست عزیز بیا یک شرط بندی انجام بدهیم، من از شما خواهش می کنم که به ترتیب کتابهای آلفوس و دردسر و سرخاب و سفیدآب را مطالعه کن، البته به مرور زمان و روی مطالب آن فکر کن اگر خلاف عقل و قرآن و روش پیامبر و حضرت علی چیزی در آن دیدی به من بگو تا آنها را پاک کنم و اگر پس از مدتی احساس نکردی که نور توحید بر روح و جان تو تابیده است بازهم به من بگو تا من نا امید و سرافکنده شوم و در ادامه راهم مردد و سردرگم، البته من مطمئنم اگر حتی یک نقطه سفید در قلب شما باشد متوجه حقیقت خواهی شد، ضمن اینکه من اکنون سنی نیستم بلکه خودم را مسلم و موحدی خدا پرست می دانم و با تمامی رفتارهای تروریستی نیز مخالفم


پاسخی بگذارید

  • Credits

    Get a free blog at WordPress.com The Fjords04 Theme

